KPN

Wie?

KPN verzorgt complete telecommunicatie- en ICT-oplossingen. Binnen de organisatie zorgt de afdeling support voor voorspelbare (financiële) inzichten.

Doel?

Voorspelbaarheid brengen in kosten. 

Hoe?

Samen met medewerkers en stakeholders is het doel van de afdeling helder gemaakt. De activiteiten van de afdeling zijn in kaart gebracht, wat doen we wel en wat doen we niet? Er is een scheiding gemaakt tussen werkzaamheden en werkwijze. De rolverdeling is bekend: product owner & squads op onderwerp. Interviews met de ‘business” hebben de eerste inzichten gegeven. Daarnaast is er structuur en sturing aangebracht in de nieuwe afdeling.

Waarom samenwerken met F!RM?

“KPN had duidelijk een doel welke kant het op gaat, maar kreeg het niet goed verwoord. Dat lukte F!RM wel. Op het project stond tijdsdruk, maar F!RM leverde altijd en was zeer flexibel in de tijden waarop afgesproken kon worden. Door de ervaring van F!RM met zowel MKB als corporate, begrijpen ze direct de materie.”

Lees hier meer over onze werkwijze of hoe wij deze toegepast hebben bij andere cases.

Untitled